ofertas empleo redes sociales 874x492
La falta de lideratge del Ministeri d'Educació i Formació Professional i la posició de les Comunitats Autònomes en la Conferència Sectorial d'Educació han fet impossible que, davant una situació tan greu com la que portem vivint des del mes de març, s'hagin pogut aconseguir acords concrets, clars i homogenis per a tot el sistema educatiu.

La permanent incertesa en la qual ens movem s'agreuja quan veiem que cada administració pren les seves pròpies decisions incrementant fins i tot més les diferències existents en educació.

Malgrat les reiterades peticions que FSIE realitza, seguim sense saber com començarem el curs i quines mesures s'aplicaran en els diferents escenaris als que ens podem enfrontar. El que sí que sembla segur és que no hi haurà major finançament per a atendre una situació que sí que requereix incrementar les plantilles tant de docents com del personal d'administració i serveis i complementari. No s'avança en la regulació del teletreball que potser hem de tornar a utilitzar, ni tampoc en un tema tan important com la millora de l'ensenyament a distància, la protecció de dades i el dret a la desconnexió digital.

El Ministeri d'Educació i el Ministeri de Sanitat publiquen ara una “guia de recomanacions” sobre mesures de prevenció, higiene i promoció de la salut enfront de COVID-19 per a centres educatius, ordinaris i d'educció especial, per al curs 2020-2021.

Però són només això, recomanacions que queden a la disposició de les Comunitats Autònomes que són les que han d'aprovar la seva pròpia normativa concretant en cada territori com es procedirà en el curs escolar 2020/21.

La guia de la qual extractem el principal en aquest document estarà en contínua actualització en funció de l'evolució de la pandèmia. Consulta-la aquí:

FSIENACIONAL

MECD

Hay 165 invitados y ningún miembro en línea

ACOSO ESCOLAR

DISCAPACITAT

BUTLLETÍ DIGITAL

FORMACIO/INNOVACIO

WEIB