Post FB Dia nino 2021 1200x1200 BalearAmb motiu del Dia Universal de la Infància, la Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament (FSIE), ha posat de manifest les seqüeles físiques, psicològiques i emocionals que s'estan evidenciant en els col·legis, entre infants i adolescents, a causa de les diferents mesures de confinament imposades a causa de la pandèmia de COVID-19 . Al fil de tot això, ha reivindicat, la urgència que s'introdueixin serveis d'orientació educativa en infantil i primària en tots els centres educatius.
“El col·legi és avui dia gresol on s'evidencien moltes de les seqüeles que han deixat, en infants i adolescents, les mesures de confinament, les restriccions de mobilitat i els grups bombolla imposats durant la pandèmia per COVID-19”, ha manifestat el secretari general de FSIE, Jesús Pueyo .
A pesar que totes aquestes mesures s'han anat relaxant a poc a poc al llarg de la segona part d'aquest any 2021, els escolars continuen havent de portar màscares. En molts col·legis s'impedeix a nins i adolescents practicar esports d'equip o jugar al pati del col·legi a l'hora de l'esbarjo i fins i tot se'ls prohibeix interactuar amb altres companys que no formin part del seu “grup bombolla”.
El temor dels col·legis al tancament temporal dels mateixos a causa de possibles nous brots per COVID-19, o d'alguna de les seves variants, subjeu en la resistència dels governs autonòmics i dels propis centres a relaxar aquestes mesures.
FSIE evidencia que l'aïllament infantil i juvenil, en les seves diferents formes, s'ha convertit en un factor multiplicador de les vulnerabilitats dels escolars en diferents fronts, amb la seva consegüent repercussió en el rendiment escolar i en l'equilibro personal dels propis niñ@s .
Amb la finalitat de  visibilitzar aquesta problemàtica, el sindicat ha llançat la campanya “És moment de donar veu a la nostra infància. Per una educació universal, gratuïta i igualitària que garanteixi els seus drets”, sumant-se un any més a la iniciativa promoguda per Unicef. Aquesta efemèride té com a doble objectiu la commemoració de l'aprovació per l'Assemblea General de l'ONU de la Declaració dels Drets del infant, el 20 de Novembre 1959, i la important tasca de recordar a la ciutadania que els infants són el col·lectiu més vulnerable i que més sofreix les conseqüències de qualsevol mena de crisi.
Els trastorns alimentaris, l'increment de l'obesitat i el sobrepès, que la pròpia Societat Espanyola d'Obesitat (SEEDO) estima en un 5%, en la població infantil i adolescent espanyola després del confinament, l'augment de l'ansietat, la irascibilitat, la tristesa, els problemes de comportament i fins i tot la depressió, són alguns dels problemes que, segons FSIE estan aflorant ara, a les aules escolars.
Per tot això, FSIE reclama l'existència en cada centre de, almenys, un orientador (psicòleg o psicopedagog) a temps complet que haurà de suplementar-se amb més professionals en els centres de major grandària. Alguna cosa que no ocorre, per exemple, en sectors com el de la concertada en el qual el finançament dels orientadors educatius no està contemplada en els mòduls concerts per als nivells d'infantil i primària, recaient completament el seu cost en els propis centres i en les famílies.
“Considerem important que aquesta reivindicació sigui tinguda en compte ja que permet l'avaluació i detecció precoç de les diferents problemàtiques que afecten els infants, tant dins com fora dels centres educatius, amb la finalitat de posar-los solució”, assenyala Pueyo.

FSIENACIONAL

Hay 117 invitados y ningún miembro en línea

MECD

BUTLLETÍ DIGITAL

DISCAPACITAT

ACOSO ESCOLAR

FORMACIO/INNOVACIO

FACEBOOK

TWITTER @FSIEIB

INSTAGRAM

PARLAM? 634527784

TELEGRAM