PRESENTADES LES MESURES PER AL CURS ESCOLAR 2021-2022 PROPOSTES PELS MINISTERIS DE SANITAT I EDUCACIÓ I FP

Medidas covidEstà a punt de finalitzar un curs escolar que passarà a la història com un dels més complexos de la història a causa de la pandèmia mundial per COVID-19. En l'últim any, professorat, personal d'administració i serveis, equips directius, alumnat i famílies han demostrat, amb la seva aplicació exemplar de les mesures de prevenció i higiene, que els centres educatius són espais segurs.

FSIE ha estat i és partidari de l'ensenyament presencial sempre que les condicions de seguretat dels treballadors, docents i no docents, així com de l'alumnat ho permetin. No obstant això, des que donés principi la crisi sanitària, l'activitat dels centres ha estat possible i viable gràcies a l'esforç de la comunitat educativa i la societat en general i no precisament per la implementació de mesures, al nostre judici essencials, per part de les administracions competents.

Com ja ocorregués al maig de 2020, s'ha aprovat en l'última Conferència Sectorial d'Educació un document amb les Mesures de prevenció, higiene i promoció de la salut enfront de covid-19 per a centres educatius en el curs 2021-2022”, sens dubte insuficient i que no preveu accions de gran importància ni aporta instruccions homogènies per a tot el territori. És un text que pràcticament ve a ser una recopilació de documents que s'han anat emetent al llarg dels mesos anteriors. El document està subjecte a modificacions en funció de l'evolució de la pandèmia i la seva concreció en molts aspectes queda en mans de les CCAA.

Sobre el document FSIE fa les següents valoracions:

 FSIE sempre ha estat i és partidari de l'ensenyament presencial si hi ha normalitat absoluta i seguretat completa per a tota la comunitat educativa i treballadors dels centres.

 El denominat “professorat COVID” de reforç ha de romandre en el sistema educatiu almenys fins que la situació sigui de total i absoluta normalitat. El Govern ha anunciat que les CCAA disposaran de 10.000 milions euros de fons europeus per a Educació, Sanitat i altres polítiques socials, a més d'un fons extraordinari de 13.400 milions que el Govern transferirà a les CCAA.
 Els desdobleguis i reducció de ràtios han de consolidar-se perquè és un clar benefici per a l'alumnat i la millora de la seva atenció individualitzada. No hi ha dades que evidenciïn que les possibles mancances i retard acadèmic acumulat per l'alumnat durant tots aquests mesos s'hagin recuperat pel que s'ha de mantenir aquest professorat per a poder atendre millor l'alumnat. D'altra banda, la constant baixada de natalitat des de fa alguns anys no hauria d'aprofitar-se per part de les administracions per a tancar aules per falta de ràtio sinó reduir-la i mantenir aquestes aules obertes en tot el sistema educatiu finançat amb fons públics.

 La disminució de la distància a les aules no estaria justificada si la situació fora, per exemple, la mateixa que ara. Només hauria de reduir-se o fins i tot desaparèixer si la seguretat és completa, si hi ha garantia científica i sanitària que el virus està totalment controlat i tot el personal i alumnat està vacunat.

 Les substitucions del professorat afectat per COVID han de ser immediates.
 Ha d'incorporar-se de manera progressiva en els centres educatius personal d'infermeria. En aquests moments, els docents i personal d'administració i serveis estan assumint responsabilitats que no els corresponen (responsable covid i equip covid) i sobre les quals no tenen les competències i preparació adequades. A més, en algunes autonomies no se'ls donen hores per a realitzar aquesta nova funció havent de fer-la a més de la seva jornada laboral habitual.
 Hem de continuar exigint que el procés de vacunació ha d'accelerar-se amb els treballadors dels centres que encara a aquesta data no tenen les dues dosis de la vacuna. També haurà de realitzar-se de manera ràpida la vacunació de l'alumnat quan sigui autoritzada per l'Agència Europea del Medicament (EMA). Sembla que amb alumnat de secundària i batxillerat podrien començar aquest estiu perquè ja estiguessin immunitzats a començament de curs.
 La pandèmia ha posat en relleu que, al marge de les complicacions del virus, la qualitat de l'aire de les aules i centres educatius no és bona ni adequada per a les persones que conviuen a l'aula. Els mesuradors de CO2 han posat de manifest que, en una aula plena, als 15 minuts d'haver començat l'activitat la qualitat de l'aire ja no és bona i es requeriria ventilació per a renovar-lo.
 FSIE ha demanat al Govern un “Pla estratègic nacional finançat per a la climatització i adequació de les aules”. S'han d'instal·lar sistemes de ventilació forçada i de purificació de l'aire, així com dotar als centres de mesuradors de CO₂. Encara som a temps d'evitar que l'alumnat i els professionals hagin d'afrontar un nou hivern amb temperatures per sota de les exigides per la normativa per a poder fer el seu treball. Les dures condicions en les quals s'ha desenvolupat el curs escolar durant els mesos d'hivern no han de tornar a produir-se ni ara ni en el futur.

Documents relacionats:

Revista_Resumen

Documento original

Celebrat el sorteig que determina els llinatges que dirimiran les possibles situacions d’empat a les llistes de sol·licituds d’admissió

conselleria

 Ja s’ha celebrat el sorteig que determina els llinatges que dirimiran les possibles situacions d’empat a les llistes de sol·licituds d’admissió a Educació infantil, Primària, ESO i Educació Especial del curs 2021/22.
El resultat del sorteig ha estat ESCALAS ARDID.
Enguany per primera vegada els sortejos de desempat es fan amb un procediment informàtic per tal de garantir una major aleatorietat.
Les llistes provisionals d’admesos i exclosos es publicaran el proper 1 de juny i les definitives el proper 17 de juny.



La matriculació de l’alumnat admès es podrà fer :
Del 21 al 28 de juny per Educació Infantil
Del 24 al 30 de juny per Educació Primària i Educació Especial
Del 24 de juny al 2 de juliol per ESO
Es pot consultar tota la informació sobre el procés d’escolarització a la web de la Conselleria d’Educació i Formació Professional, escolaritzacio.caib.es

CELEBRADA LA PRIMERA REUNIÓ DE LA TAULA NEGOCIADORA DEL XIV CONVENI COL·LECTIU DE CENTRES D'EDUCACIÓ UNIVERSITÀRIA I RECERCA

Reunion
Sha celebrat la primera reunió de la Taula Negociadora del XIV Conveni Col·lectiu de Centres d'Educació Universitària i Recerca.

La reunió ha servit com una primera presa de contacte. Amb caràcter general i sense haver entrat al detall existeix coincidència en les principals preocupacions de totes les organitzacions sindicals, que se centren en qüestions relacionades amb la jornada de treball, temes salarials en relació a quanties i vigències, revisió de la classificació professional amb la inclusió de noves categories, adaptació de permisos i excedències, regulació del teletreball i la desconnexió digital.

FSIE DEMANA AL GOVERN NOVES MESURES PER TAL QUE ELS CENTRES EDUCATIUS SIGUIN MÉS SEGURS EL PRÒXIM CURS ESCOLAR

Aula Ventanas abiertasLa proposta realitzada a les CCAA no conté grans novetats i es necessiten algunes mesures a mitjà termini que no es contemplen.
FSIE continua proposant un “Pla estratègic nacional finançat per a la climatització i adequació de les aules”.
FSIE ha estat i és partidari de l'ensenyament presencial sempre que les condicions de seguretat dels treballadors, docents i no docents, així com de l'alumnat ho permetin.
El Govern ha realitzat una “Proposta de mesures de prevenció, higiene i promoció de la salut enfront de la COVID -19 per a centres educatius en el curs 2021-2022” que serà debatuda amb les Comunitats Autònomes, encara que no amb els representants de la comunitat educativa als quals continua deixant al marge.
En realitat, la proposta és un recopilatori del ja conegut i que professorat, personal d'administració i serveis, equips directius, alumnat i famílies han aplicat de manera exemplar des de fa més d'un any. No obstant això, davant situacions iguals continuen existint criteris i formes d'aplicació diferents en cada territori.
També hi ha alguna proposta com la reducció de la distància per sota de 1,5m que no està prou justificada.
FSIE demana al Govern i Comunitats Autònomes que comencin a adoptar mesures de mitjà i llarg abast per a donar realment màxima seguretat i capacitat de prevenció als centres educatius ordinaris i d'educació especial. Són espais i edificis en els quals la densitat de persones és major que en altres escenaris.
La pandèmia ha posat en relleu algunes febleses que han de ser esmenades amb diligència. No hem d'esperar que s'aquesta situació pugui reproduir-se o no estar preparats per a una altra que pogués existir en un futur. Per això, FSIE demana a les administracions públiques:
 El denominat “professorat COVID” de reforç ha de romandre en el sistema educatiu almenys fins que la situació sigui de total normalitat.
 Els desdobleguis i reducció de ràtios han de consolidar-se perquè és un clar benefici per a l'alumnat i la millora de la seva atenció individualitzada.
 Els criteris per a tancar una aula, el període de quarantena dels positius o dels contactes estrets han de ser comuns en totes les Comunitats Autònomes. Les substitucions del professorat afectat per COVID han de ser immediates.
 Ha d'incorporar-se de manera progressiva en els centres educatius personal d'infermeria. En aquests moments, els docents i personal d'administració i serveis estan assumint responsabilitats que no els corresponen (responsable covid i equip covid) i sobre les quals no tenen les competències i preparació adequades.
 El procés de vacunació ha d'accelerar-se tant amb els treballadors dels centres que fins i tot a aquesta data no tenen les dues dosis de la vacuna. També haurà de realitzar-se de manera ràpida la vacunació de l'alumnat quan sigui autoritzada per l'Agència Europea del Medicament (EMA).

La pandèmia ha posat en relleu que la qualitat de l'aire de les aules i centres educatius no és bona ni adequada per a les persones que conviuen a l'aula.

 FSIE demana al Govern un “Pla estratègic nacional finançat per a la climatització i adequació de les aules”. S'han d'instal·lar sistemes de ventilació forçada i de purificació de l'aire, així com dotar als centres de mesuradors de CO₂. Fins i tot som a temps d'evitar que l'alumnat i els professionals hagin d'afrontar un nou hivern amb temperatures per sota de les exigides per la normativa per a poder fer el seu treball. Les dures condicions en les quals s'ha desenvolupat el curs escolar durant els mesos d'hivern no han de tornar a produir-se ni ara ni en el futur.

 Documents relacionats:

NdP_FSIE pide al Gobierno nuevas medidas para el próximo curso escolar

FSIENACIONAL

Hay 31 invitados y ningún miembro en línea

MECD

BUTLLETÍ DIGITAL

DISCAPACITAT

ACOSO ESCOLAR

FORMACIO/INNOVACIO

FACEBOOK

TWITTER @FSIEIB

INSTAGRAM

PARLAM? 691235592

TELEGRAM