LA DARRERA REUNIÓ DE LA MESA NEGOCIADORA D'INFANTIL ACABA SENSE MOLTS AVANÇOS.

PORTADA CONVENIO INFANTILLa reunió de MESA Negociadora d'Educació Infantil celebrada ahir, que tenia per objecte l'adaptació de taules al SMI i el diferencial de la categoria d'educadores, ha acabat sense grans avanços en relació amb l'última reunió de Mesa mantinguda dies enrere. Les postures entri en els sindicats i la patronal segueixen una mica encallades.

La Patronal es mostra tancada, pretenia l'adaptació salarial de les taules conforme al SMI i no ha fet inicialment cap proposta referent al diferencial de les educadores, al marge de la qual va realitzar en l'última MESA negociadora, rebutjada de pla per totes les organitzacions sindicals per insuficient, en la qual plantejava una pujada de 10 euros sobre l'SMI.

S'esperava una proposta del banc patronal, no sols sobre una quantia major, sinó també sobre una declaració explícita de reconeixement d'un diferencial a aquest col·lectiu, tot això amb la finalitat que s'acostessin les postures entre les parts i poder desbloquejar la negociació i la resta de taules.

Per a FSIE i la resta de les organitzacions sindicals és molt important aquest reconeixement per a evitar futurs problemes d'absorció del salari pel SMI, però ho és encara més pel fet de reconèixer les responsabilitats que implica aquesta categoria en relació a unes altres, a més de la dignificació del treball dels educadors.

Al llarg de la reunió la patronal va canviar lleugerament la seva postura oferint acceptar la signatura d'un acord escrit en el qual es faci referència a aquest reconeixement del manteniment del diferencial i mantenir la pujada dels 10€ a les educadores a partir de setembre de 2021, però com a contrapartida sol·licita a CC.OO. que siguin retirades les dues demandes que té en l'Audiència Nacional.

Des de les organitzacions sindicals ens remetem a una anàlisi del text del reconeixement, posposant la nostra decisió a la següent reunió que està prevista per al 11de juny de 2021 a les 10.00. CC.OO. estaria en disposició de desistir de les demandes si del text del reconeixement i el salari es dedueix una valoració positiva.

RECOMANACIONS DELS MINISTERIS DE SANITAT I EDUCACIÓ PER EL CURS 21-22

Aquí us deixam un resum de les mesures recomanades per els Ministeris d'Educació i Sanitat per el proper curs 2021-2022. Com sempre, si teniu algun dubte, podeu contactar amb nosaltres per e-mail o telèfon.

SEGONS MINISTERI DE SANITAT: ELS MENORS DE 60 ANYS PODRAN REBRE LA SEGONA DOSI D'ASTRAZENECA DE MANERA VOLUNTÀRIA

ICON COMUNICACION INTERNA

132 Boletin AstraZenecaLa passada setmana es coneixia el resultat de l'estudi CombiVacs, en relació al qual la Comissió de Salut Pública decidia administrar una segona dosi de Pfizer a tots aquells professionals, menors de 60 anys, vacunats amb AstraZeneca.

El 19 de maig en el ple del Consell Interterritorial el Ministeri de Sanitat obria la porta al fet que es pogués triar rebre la segona dosi de AstraZeneca de manera voluntària i mitjançant la signatura d'un consentiment informat. Amb la finalitat d'avalar aquesta proposta, el Ministeri de Sanitat va realitzar una consulta al Comitè de Bioètica sobre aquest tema.

Després de l'informe favorable d'aquest organisme, tots aquells professionals que així ho desitgin podran optar per completar la pauta de vacunació amb una segona dosi de AstraZeneca.

Des de FSIE valorem negativament que sigui requisit imprescindible la signatura d'un consentiment informat. Considerem que la responsabilitat sobre aquesta mena de decisions hauria de recaure sobre les autoritats sanitàries i personal qualificat i no sobre una ciutadania preocupada que està sofrint les conseqüències d'una gestió erràtica i canviant que no genera més que incertesa i inquietud.

De moment la Conselleria de Salut de les Illes no s'ha pronunciat i a hores d'ara al mateix INFOCOVID no tenen cap informació ni calendari publicat. Us informarem en saber més coses.

Pots consultar tota la informació en el nostre darrer Butlletí: https://cutt.ly/xnet7x5

 

PRESENTADES LES MESURES PER AL CURS ESCOLAR 2021-2022 PROPOSTES PELS MINISTERIS DE SANITAT I EDUCACIÓ I FP

Medidas covidEstà a punt de finalitzar un curs escolar que passarà a la història com un dels més complexos de la història a causa de la pandèmia mundial per COVID-19. En l'últim any, professorat, personal d'administració i serveis, equips directius, alumnat i famílies han demostrat, amb la seva aplicació exemplar de les mesures de prevenció i higiene, que els centres educatius són espais segurs.

FSIE ha estat i és partidari de l'ensenyament presencial sempre que les condicions de seguretat dels treballadors, docents i no docents, així com de l'alumnat ho permetin. No obstant això, des que donés principi la crisi sanitària, l'activitat dels centres ha estat possible i viable gràcies a l'esforç de la comunitat educativa i la societat en general i no precisament per la implementació de mesures, al nostre judici essencials, per part de les administracions competents.

Com ja ocorregués al maig de 2020, s'ha aprovat en l'última Conferència Sectorial d'Educació un document amb les Mesures de prevenció, higiene i promoció de la salut enfront de covid-19 per a centres educatius en el curs 2021-2022”, sens dubte insuficient i que no preveu accions de gran importància ni aporta instruccions homogènies per a tot el territori. És un text que pràcticament ve a ser una recopilació de documents que s'han anat emetent al llarg dels mesos anteriors. El document està subjecte a modificacions en funció de l'evolució de la pandèmia i la seva concreció en molts aspectes queda en mans de les CCAA.

Sobre el document FSIE fa les següents valoracions:

 FSIE sempre ha estat i és partidari de l'ensenyament presencial si hi ha normalitat absoluta i seguretat completa per a tota la comunitat educativa i treballadors dels centres.

 El denominat “professorat COVID” de reforç ha de romandre en el sistema educatiu almenys fins que la situació sigui de total i absoluta normalitat. El Govern ha anunciat que les CCAA disposaran de 10.000 milions euros de fons europeus per a Educació, Sanitat i altres polítiques socials, a més d'un fons extraordinari de 13.400 milions que el Govern transferirà a les CCAA.
 Els desdobleguis i reducció de ràtios han de consolidar-se perquè és un clar benefici per a l'alumnat i la millora de la seva atenció individualitzada. No hi ha dades que evidenciïn que les possibles mancances i retard acadèmic acumulat per l'alumnat durant tots aquests mesos s'hagin recuperat pel que s'ha de mantenir aquest professorat per a poder atendre millor l'alumnat. D'altra banda, la constant baixada de natalitat des de fa alguns anys no hauria d'aprofitar-se per part de les administracions per a tancar aules per falta de ràtio sinó reduir-la i mantenir aquestes aules obertes en tot el sistema educatiu finançat amb fons públics.

 La disminució de la distància a les aules no estaria justificada si la situació fora, per exemple, la mateixa que ara. Només hauria de reduir-se o fins i tot desaparèixer si la seguretat és completa, si hi ha garantia científica i sanitària que el virus està totalment controlat i tot el personal i alumnat està vacunat.

 Les substitucions del professorat afectat per COVID han de ser immediates.
 Ha d'incorporar-se de manera progressiva en els centres educatius personal d'infermeria. En aquests moments, els docents i personal d'administració i serveis estan assumint responsabilitats que no els corresponen (responsable covid i equip covid) i sobre les quals no tenen les competències i preparació adequades. A més, en algunes autonomies no se'ls donen hores per a realitzar aquesta nova funció havent de fer-la a més de la seva jornada laboral habitual.
 Hem de continuar exigint que el procés de vacunació ha d'accelerar-se amb els treballadors dels centres que encara a aquesta data no tenen les dues dosis de la vacuna. També haurà de realitzar-se de manera ràpida la vacunació de l'alumnat quan sigui autoritzada per l'Agència Europea del Medicament (EMA). Sembla que amb alumnat de secundària i batxillerat podrien començar aquest estiu perquè ja estiguessin immunitzats a començament de curs.
 La pandèmia ha posat en relleu que, al marge de les complicacions del virus, la qualitat de l'aire de les aules i centres educatius no és bona ni adequada per a les persones que conviuen a l'aula. Els mesuradors de CO2 han posat de manifest que, en una aula plena, als 15 minuts d'haver començat l'activitat la qualitat de l'aire ja no és bona i es requeriria ventilació per a renovar-lo.
 FSIE ha demanat al Govern un “Pla estratègic nacional finançat per a la climatització i adequació de les aules”. S'han d'instal·lar sistemes de ventilació forçada i de purificació de l'aire, així com dotar als centres de mesuradors de CO₂. Encara som a temps d'evitar que l'alumnat i els professionals hagin d'afrontar un nou hivern amb temperatures per sota de les exigides per la normativa per a poder fer el seu treball. Les dures condicions en les quals s'ha desenvolupat el curs escolar durant els mesos d'hivern no han de tornar a produir-se ni ara ni en el futur.

Documents relacionats:

Revista_Resumen

Documento original

FSIENACIONAL

Hay 186 invitados y ningún miembro en línea

MECD

BUTLLETÍ DIGITAL

DISCAPACITAT

ACOSO ESCOLAR

FORMACIO/INNOVACIO

FACEBOOK

TWITTER @FSIEIB

INSTAGRAM

PARLAM? 691235592

TELEGRAM