Mesa Social de Concertada

concertada2 concertada1

Patronals, cooperatives i sindicats s'uneixen per a consensuar propostes, però asseguren que no busquen pressionar a Educació. FSIE IB participà ahir, a la Cambra de Comerç de Palma, en la formació de la Mesa Social de l’Ensenyament Concertat, la primera d'Espanya que no inclou a l'Administració educativa, segons els fundadors.

La nova entitat està formada per patronals i titulars de centres com Escola Catòlica, Associació de Centres d’Ensenyament dels Illes Balears (CECEIB), Federació d'Escoles Infantils de la Petita i mitjana empresa de Balears (FEIPIMEB), Unió d'Associacions, Centres i Federacions d'Assistència a Persones amb Discapacitat de Balears (UNAC) i el Fòrum per la Qualitat (FOQUA). També inclou a la Va unir de Cooperatives de Treball Associat dels Illes Balears i tots els sindicats del sector concertat, com a USO, STEI, FSIE, UGT i CCOO.

CONVOCADA LA MESA SECTORIAL D'ENSENYAMENT CONCERTAT

pilar alegria.jpgEl Ministeri d'Educació i Formació Professional convoca la Mesa Sectorial de l'Ensenyament Concertat per a demà 10 de maig, posant així fi a l'absència de diàleg i negociació que va caracteritzar l'anterior etapa de la ministra Isabel Celaá. Des de FSIE valorem positivament el canvi adoptat per Pilar Alegría i confia a recuperar el temps perdut.
En aquesta reunió el Ministeri explicarà a les organitzacions sindicals i patronals del sector la “proposta per a la millora de la professió docent”. FSIE ja ha tingut l'oportunitat de traslladar personalment a la ministra i al secretari d'Estat, Alejandro Tiana, que la "carrera professional" ha d'acordar-se també en la Mesa Sectorial per al personal docent de l'ensenyament concertat.
El Ministeri també donarà informació sobre la modificació del Reial decret que estableix les titulacions requerides al professorat d'ensenyament privat en tots els nivells educatius, així com la modificació del Reial decret que estableix els requisits mínims dels centres d'educació infantil, primària i l'educació secundària.
Així mateix, des de FSIE enviem un nou escrit dirigit a la ministra d'Educació sol·licitant que s'estableixi un calendari de reunions per a tractar altres assumptes de gran importància per al sector i que han estat demandats per l'organització, com són l'equiparació salarial dels docents amb els seus homòlegs de la funció pública en tots els conceptes retributius i la reducció de la seva càrrega lectiva, incorporar al pagament delegat al personal d'administració i serveis i personal complementari, incrementar en els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2023 els mòduls dels concerts educatius per a evitar un major dèficit i la pèrdua de poder adquisitiu dels treballadors i possibilitar l'extensió dels concerts educatius al tram 0-3 anys d'Educació Infantil.

NOVETATS SOBRE LA MESA DE NEGOCIACIÓ DEL VII CONVENI DE CONCERTADA

VII CONVENIO CONCERTADALa Mesa negociadora del VII Conveni de Concertada s'ha reunit per a negociar diverses qüestions relatives a l'esmena de les taules salarials per a adaptar aquestes al SMI, l'adaptació del VII Conveni a la reforma laboral en matèria de contractació i la revisió del complement de sortides de més d'1 dia de durada.

Respecte a les taules salarials, el Ministeri de Treball requereix a la Mesa negociadora del Conveni l'adaptació de les taules salarials 2022 dels llocs de treball del personal administratiu i de serveis generals amb salari per sota del SMI 2022 com a requisit previ a la publicació en el BOE. En les taules salarials, per a aquestes categories, es va pactar una pujada del 2,94% respecte a les de 2021, pujada superior a la resta de categories (2%), i ara s'afegeix un nou complement al SMI de 2022 i un complement addicional temporal per a aquest any 2022.


Pel que fa als canvis per la Reforma Laboral, canvien les modalitats contractuals. En concret, hi ha novetats en les modalitats formatives, els contractes per obra o servei (que deixen d'existir), s'implementa la regulació dels contractes fixos discontinus i es regulen els nous contractes de durada determinada per circumstàncies de la producció en les seves diferents modalitats.


Sobre els complements de sortides, s'estableixen noves quanties per a 2022 en funció de la naturalesa del dia, si és lectiu o no lectiu de presència obligatòria en el centre i si coincideix amb una sortida nacional o internacional.


Compartim més informació de cadascuna d'aquestes qüestions.
Documents relaccionats:

FSIE APEL·LA A LA RESPONSABILITAT DE LES AUTORITATS EDUCATIVES I DE TOTS EN EL DIA INTERNACIONAL CONTRA L'ASSETJAMENT ESCOLAR

AssatjamentEscolarEl 2 de maig se celebra el Dia Internacional contra l'Assetjament Escolar. Es tracta d'una data que visibilitza un problema que sofreixen nens i adolescents en els centres educatius i davant el qual la societat en general sembla haver-se conscienciat més durant els últims anys, encara que continua existint més del que ens agradaria.
Entenem per "Assetjament Escolar" les amenaces, la intimidació, les manipulacions i agressions físiques i/o verbals que sofreix un estudiant per part d'un company o de varis. Segons la ong Bullying Sense Fronteres, prop del 70% dels estudiants sofreix agressions, una xifra potser excessiva,que UNICEF rebaixa fins al 33%. En qualsevol cas, es tracta d'un percentatge bastant elevat i preocupant, perquè les conseqüències que té en els menors poden ser greus, provocant baix rendiment escolar, depressió, dificultats en les interaccions socials, baixa autoestima, fins i tot idees d'acabar amb la pròpia vida.
El fundador de la ong Bullying Sense Fronteres, Javier Miglino, va promoure en 2013 reivindicar el 2 de maig la lluita contra l'"assetjament escolar", entenent que es tracta d'una situació prou important per a parar esment especial. Aquest mateix any, UNICEF va decidir incorporar la data al calendari de cites reivindicatives. Miglinio considera que "el bullying és un enemic silenciós que es nodreix de tres verins: la solitud, la tristesa, la por".
La utilització de les xarxes socials ha canviat la manera en la qual els estudiants s'interrelacionen. Respecte al tema del "assetjament escolar", la presència digital pot suposar un agreujant en els menors, ja que el que fa anys es quedava en l'horari escolar ara continua en la xarxa a tota hora. I l'abast és major.
Des de FSIE manifestem el nostre ferm compromís amb una societat que promogui els valors del respecte a la dignitat de totes les persones i convidem a tots a exercir la responsabilitat amb aquesta mena de conductes indesitjables. Animem als professionals de l'ensenyament i als professionals que treballen en centres d'atenció a discapacitat que encarnin aquest valor del respecte que esmentem.
Per tot això, i fins i tot admetent que la nostra societat està cada vegada més conscienciada del problema, que per desgràcia encara continua existint, convidem als professionals d'aquests sectors a conèixer més sobre com prevenir l'"assetjament escolar" per a fer front a aquestes situacions. I llancem un missatge concret als estudiants en particular que no siguin part del problema, sinó de la solució.

FSIENACIONAL

Hay 57 invitados y ningún miembro en línea

MECD

BUTLLETÍ DIGITAL

DISCAPACITAT

ACOSO ESCOLAR

FORMACIO/INNOVACIO

FACEBOOK

TWITTER @FSIEIB

INSTAGRAM

PARLAM? 634527784

TELEGRAM