FSIE DEFENSA L'ACCÉS UNIVERSAL A l'EDUCACIÓ COM A MOTOR D'IGUALTAT I INCLUSIÓ EN EL DIA INTERNACIONAL DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT

 La Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament es suma un any més a la celebració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, iniciativa internacional que té com a objectiu fonamental promoure una major comprensió dels drets de les persones amb discapacitat i la construcció d'una societat més inclusiva.

         Les Nacions Unides, òrgan impulsor d'aquest dia commemoratiu, posa el focus en aquesta ocasió en el “Desenvolupament Sostenible: La promesa de la tecnologia” i l'enorme potencial de la mateixa per a facilitar la participació en la societat dels més de mil milions de persones que conviuen amb una discapacitat a tot el món. És fonamental posar la tecnologia al servei de la inclusió i l'accessibilitat per a garantir drets tan bàsics com el de l'educació que en moltes ocasions les nenes i nens amb discapacitat no poden exercir ja que no tenen accés als materials d'aprenentatge requerits.

discapacitat

FSIE MANIFESTA LA SEVA INDIGNACIÓ DAVANT L'INCOMPLIMENT DE L'ACORD 2016

Els responsables de Conselleria d'Educació han detallat avui, en Mesa de l'Ensenyament Concertat, els punts de l'Acord signat el 2016 que no es duran a terme per falta de pressupost.
FSIE-Illes Balears -sindicat dels professionals de l'educació privada, concertada i d'atenció a la discapacitat- vol manifestar la indignació amb què han rebut els treballadors de la xarxa concertada l'anunci fet avui pels responsables de la Conselleria d'Educació de deixar en suspens tant l'Acord aconseguit en 2016 com altres millores acordades per al proper any.

FSIE recorda que l'Acord només reactivava l'Acord de 2008, el qual havia d'haver estat implementat en la seva totalitat el 2014 i que ja va ser suspès en 2009 amb l'inici de la crisi econòmica. Ara, les retallades que va aplicar el Govern en els Pressupostos de 2020 tornen a castigar els professionals de l'educació concertada i de l'educació especial.

Quins són els pactes que no es desenvoluparan en 2020?

Per a finals d'al 2019 estava acordada l'equiparació a el 100%, sense comptar l'antiguitat, dels docents de la xarxa concertada amb els de la la pública. Conselleria diu que no hi ha diners per incrementar en uns 25 € mensuals el sou dels mestres d'Infantil-Primària i els professors de Formació Professional.

Queda suspesa també la negociació per a l'abonament de nous sexennis, així com la jornada completa a 23 hores lectives per als professors de secundària.

Quines són les altres millores suspeses?

Continuaran sense abonar les pagues extres de 25 anys d'antiguitat generades pels docents de concertada i educació especial des de l'any 2013.

No s'implantarà la figura de l'orientador d'Infantil-Primària en els centres concertats en els quals devia incorporar-se aquest servei escolar a l'inici de curs 2020/21.

Tampoc no es veuran incrementats els mòduls econòmics destinats a sufragar les despeses ordinàries de funcionament de les escoles concertades. Això repercuteix directament en el sou al personal d'administració i serveis (menjador, neteja, oficina, manteniment) d'aquests centres, el qual tampoc es podrà veure augmentat via complement autonòmic.

FSIE considera que avui la Conselleria només ha donat males notícies a el sector, de manera que posa en dubte la suposada intenció dels seus responsables polítics de tractar de forma més digna als treballadors dels centres educatius privats sostinguts amb fons públics.

Trobada anual del Consell Europeu d'Associacions d'Escoles Independents (ECNAIS)

Aquesta setmana ha tingut lloc a Madrid, els dies 25 i 26, la trobada anual del Consell Europeu d'Associacions d'Escoles Independents (ECNAIS) que ha reunit a més de 125 representants de les escoles concertades i privades d'Europa i Turquia.
Infantil

ECNAIS, que representa a més del 18% de les escoles concertades i privades d'Europa amb més de 20 milions d'estudiants, va aprovar en l'última jornada d'aquesta trobada un Manifest de vuit punts en el qual defensen la llibertat dels pares a triar l'ensenyament que volen per als seus fills “entre una pluralitat d'escoles que reflecteixin la diversitat de les societats europees”.

A més de la llibertat d'elecció, el text fa referència a la llibertat de creació de centres docents, recollida en la Carta de Drets fonamentals de la Unió Europea, a la Resolució del Parlament Europeu de 12 de juny de 2018, en la qual es recomana el finançament adequat dels centres educatius tant públics com privats sense ànim de lucre, i al deure dels governs de respectar i garantir el dret a la creació d'escoles amb diferents conviccions religioses, morals, filosòfiques o pedagògiques.

Pots consultar el Manifest complet:

 

FSIENACIONAL

MECD

Hay 651 invitados y ningún miembro en línea

ACOSO ESCOLAR

DISCAPACITAT

BUTLLETÍ DIGITAL

FORMACIO/INNOVACIO

WEIB