El Govern després d'assegurar-se una majoria progressista en la composició del Tribunal Constitucional està resolent de manera ràpida els recursos presentats contra les seves principals lleis, la constitucionalitat de les quals quedarà avalada per l'alt tribunal. Una d'aquestes lleis serà la coneguda com a Llei Celaá (LOMLOE) que va ser aprovada sense la participació de la comunitat educativa i el rebuig d'una part molt important d'aquesta.
FSIE esperarà a conèixer el contingut de la sentència, els seus fonaments de dret i els possibles vots particulars que poden emetre alguns magistrats que puguin discrepar del contingut del text definitiu que aprovi el Tribunal.
Jesús Pueyo, secretari general de FSIE, aclareix: “En qualsevol cas, FSIE acatarà la Sentència que dicti el TC sense perjudici que continuarà mantenint la seva discrepància amb algunes qüestions de la Llei sobre les quals ja ens pronunciem en el seu moment perquè perjudiquen el sistema educatiu i limiten les llibertats dels ciutadans”. El sindicat explica que algunes d'aquestes qüestions són:
- Assignar un paper subsidiari a l'ensenyament concertat, anteposar els interessos de les administracions públiques en la planificació de l'oferta educativa per sobre del dret a triar dels pares el centre i tipus d'educació que considerin més adequat per als seus fills
Considerar a l'educació especial com no inclusiva i programar la seva desaparició progressiva sense tenir en compte l'opinió de les famílies
No introduir millores per als professionals (docents, personal complementari i personal d'administració i serveis) dels centres concertats
Mantenir el dèficit econòmic de l'ensenyament concertat amb un finançament minso molt allunyada del cost real del lloc escolar
Excloure el model d'educació diferenciada del finançament en contra de la normativa internacional existent i limitant la pluralitat del sistema
No incrementar les plantilles dels centres pretenent implantar un nou sistema educatiu que exigeix majors dosis d'individualització i una enorme càrrega burocràtica per als treballadors, etc.
Pueyo afegeix: “Que el TC actual interpreti favorablement la Llei recolzant la política del Govern és el que es preveu en les circumstàncies actuals. No obstant això, FSIE continuarà treballant per a minimitzar l'impacte d'aquesta Llei en les autonomies, així com perquè es modifiqui o s'aprovi una nova norma que reverteixi aquests efectes negatius de la LOMLOE, més coneguda com a Llei Celaá”.
Material gràfic:
Cartel para página web y redes sociales
Documents relacionats: