FSIE - Illes Balears considera que els docents estan saturats de burocràcia i de tasques de registre i control. La mesura ja està sobrepassada i va en detriment de la salut dels professionals i de l’atenció promordial a l'alumnat.
Segons les Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres educatius privats concertats durant el curs 2024-25 és previst que es portin a terme les següents avaluacions de diagnòstic:
1. Les proves d'avaluació de diagnòstic a 4t d'educació primària i a 2n d'ESO.
2. Les proves d’avaluació de final d’etapa als alumnes de 4t d’ESO.
3. Les proves PISA.
Per l’experiència dels cursos passats, la celebració d’aquestes proves suposa una dedicació extraordinària per als docents responsables de la seva aplicació, correcció i avaluació en els centres concertats, normalment en un moment de molta de feina i de burocràcia com és el final de curs. Una dedicació extraordinària que no es troba prevista sobre el seu horari lectiu, ni complementari, i que tampoc no és compensada salarialment com a hores extraordinàries.
Per la qual cosa FSIE ha organitzat una campanya de recollida de signatures amb la qual se sol·licita al Conseller d’Educació i Universitats:
- Millorar el procediment de realització de les proves, de manera que sigui l’alumnat avaluat el qui incorpori directament les respostes de les proves dins del sistema i no ho hagin de fer posteriorment els professors responsables.
- Que les proves siguin aplicades i corregides per personal extern al centre educatiu o, de no ser això possible, que es doti a cada centre d’un número extraordinari d’hores lectives per a la correcció de les proves, de manera que el professorat responsable de les mateixes les pugui corregir dins del seu horari lectiu sense afegir hores extres.
La campanya es desenvolupa mitjançant la plataforma change.org i porta com a títol PER UNA MILLORA DE L'APLICACIÓ DE LES PROVES IAQSE ALS CENTRES CONCERTATS.
Enllaços:
A la campanya de recollida de signatures: https://chng.it/qpw2Q4JsBb
Al video promocional: https://youtu.be/fwxgcdzjJo8?si=zq35WMxrn3uTRJiR