COMUNICACIÓ

Featured

FSIE registra mig miler de signatures demanant al Conseller d’Educació millores en l’aplicació de les avaluacions de diagnòstic.

WhatsApp Image 2025 02 24 at 12.24.17

FSIE considera que els docents estan sobresaturats de burocràcia i tasques extraordinàries

FSIE Illes Balears n’ha registrat avui la següent sol·licitud dirigida al Conseller d’Educació i Universitats, Antoni Vera, amb un aval de més de mig miler de signatures.

FSIE, sindicat dels professionals de l'ensenyament privat i concertat, considera que els docents estan saturats de burocràcia i de tasques de registre i control. El tassó ja està sobrepassat i aquest treball excessiu extra va en detriment de la salut dels professionals i de l'atenció promordial a l'alumnat.

Segons les Instruccions per a l'organització i el funcionament dels centres educatius privats concertats durant el curs 2024-25, està previst que es duguin a terme les següents avaluacions de diagnòstic:

1. Les proves d'avaluació de diagnòstic a 4t d'educació primària i a 2n d'ESO.

2. Les proves d’avaluació de final d’etapa als alumnes de 4t dESO.

3. Les proves PISA.

Per l'experiència dels cursos passats, la celebració d'aquestes proves suposa una dedicació extraordinària per als docents responsables de la seva aplicació, correcció i avaluació als centres concertats, normalment en un moment de molta feina i de burocràcia com és el final de curs. Una dedicació extraordinària que no està prevista sobre el seu horari lectiu, ni complementari, i que tampoc no és compensada salarialment com a hores extraordinàries.

Per això FSIE ha organitzat una campanya de recollida de signatures amb la qual se sol·licita al Conseller d'Educació i Universitats:

o Millorar el procediment de realització de les proves, de manera que sigui l'alumnat avaluat qui incorpori directament les respostes de les proves dins del sistema i no ho hagin de fer posteriorment els professors responsables.

o Que les proves siguin aplicades i corregides per personal extern al centre educatiu o, si no és possible, que es doti cada centre d'un nombre extraordinari d'hores lectives per a la correcció de les proves, de manera que el professorat responsable d'aquestes pugui corregir-les dins del seu horari lectiu sense afegir-hi hores extres.