COMUNICACIÓ

PUBLICAT EN EL BOE EL REIAL DECRET D'ENSENYAMENTS MÍNIMS D'EDUCACIÓ INFANTIL

RD InfantilEl Consell de Ministres va aprovar en el dia d'ahir el Reial decret pel qual s'estableix l'ordenació i els ensenyaments mínims d'Educació infantil. El text, publicat aquest mateix matí en el Boletín Oficial del Estado, dota de caràcter educatiu al cicle de 0 a 3 anys per primera vegada.

La seva implantació queda fixada per al pròxim curs 2022-2023 sent ara competència de les administracions educatives de les comunitats autònomes el desenvolupament i adaptació del currículum a la pràctica educativa.

En aquest reial decret s'estableix la gratuïtat del segon cicle d'infantil i la progressiva extensió al primer, de 0 a 3, mitjançant una oferta pública suficient. FSIE continuarà treballant perquè aquesta gratuïtat s'estengui a tots els centres concertats i privats d'iniciativa social que imparteixen aquest cicle i vulguin acollir-se a convenis o concerts.

Pots consultar el tot el seu contingut en la revista que FSIE ha elaborat i adjuntem a continuació.

 

Documents relacionats:

Revista RD 95/2022

RD 95/2022_BOE

SIGNADES LES TAULES SALARIALS DEL VII CONVENI DE CONCERTADA PER A 2022

Cartel Incremento salarial 2022 ConcertadaJa s'ha reunit la Mesa Negociadora del VII Conveni de Concertada per a ratificar l'actualització de les taules salarials per a 2022. L'acord, signat per tots els sindicats i patronals, ha vingut a fer efectiu l'increment establert en els Pressupostos Generals de l'Estat per als mòduls dels concerts.

La pujada salarial és del 2% i s'aplica en tots els nivells educatius, concertats i no concertats, i en totes les categories professionals, conceptes i plusos de residència i insularitat. Tindrà caràcter retroactiu des d'1 de Gener de 2022 i les empreses tindran 3 mesos per a fer-la efectiva després de la publicació de l'acord en el BOE.

Des de FSIE valorem positivament aquest acord ja que amb aquesta signatura es compleix amb el compromís adquirit en el Conveni Col·lectiu de signar les taules dins dels tres mesos següents a la publicació dels PGE i es tanca el conflicte d'adaptació al SMI de 2021.

 

A les Balears aquest increment beneficiarà en principi a tots els treballadors que cobren directament de les empreses, perquè els docents en pagament delegat queden pendents de les decisions que prengui la Conselleria d’Educació en relació a les seves taules salarials

Documents relacionats:

Cartel_Incremento Tablas Salariales

Acuerdo Tablas 2022

FSIE DEMANA Al MINISTERI DE EDUCACION DIÀLEG I NEGOCIACIÓ SOBRE L'ESTATUT DE LA PROFESSIÓ DOCENT

Pilar AlegríaEl Sindicat confia que el Ministeri consulti amb la Mesa Sectorial de l'Ensenyament Concertat les seves propostes.

La Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament ha reclamat al Ministeri d'Educació i Formació Professional que obri un espai de negociació i diàleg amb els representants de l'ensenyament concertat després de la reunió que la ministra, Pilar Alegría, va mantenir en el matí d'ahir amb les Comunitats Autònomes i els sindicats de la pública.
La titular del ministeri ha donat a conèixer un document amb 24 propostes de reforma per a la millora de la professió docent que incideixen en la formació inicial, l'accés a la professió docent, la formació permanent i el desenvolupament professional.

FSIE sol·licita al Ministeri que aquest document sigui debatut i negociat amb els representants sindicals dels docents de l'ensenyament concertat i privat ja que “prop del 30% dels docents que exerceixen la professió ho fan en aquests centres i no poden ser exclosos del debat d'una regulació tan important i llargament reivindicada pel nostre sector” ha assenyalat el seu secretari general, Jesús Pueyo.

Qüestions com l'accés a la formació inicial, la formació permanent, l'accés a centres privats o la carrera professional són assumptes que concerneixen directament els docents de centres concertats i privats i FSIE, com a sindicat majoritari del sector, reclama al Ministeri participar en el debat d'aquests i altres assumptes de summa rellevància que figuren en el document de propostes.

“Estem d'acord a modificar l'accés a la formació inicial, perquè el sistema tingui qualitat cal atreure als millors professionals i adequar l'oferta de formació universitària a les necessitats reals del sistema educatiu” ha recalcat Pueyo.

En la reunió del passat mes de novembre, FSIE ja va exposar a la ministra la importància de regular la professió docent i desenvolupar el marc d'una carrera professional que, en el cas dels docents de centres concertats, ha de ser anàloga als seus homòlegs de la funció pública ja que tots dos col·lectius exerceixen en centres sostinguts amb fons públics.

Documents relacionats:

Propuestas del MEyFP

Dia Internacional de l'Educació - 2022

edu TW
La Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament se suma a la celebració de la quarta edició del Dia Internacional de l'Educació, commemoració promoguda per l'Assemblea General de les Nacions Unides, amb l'objectiu de destacar la importància de l'Educació com a pilar fonamental del benestar humà i element impulsor de progrés.
El tema triat enguany per la UNESCO, encara en el context de la pandèmia mundial, gira entorn de les transformacions més importants que han de dur-se a terme per a fer realitat el dret fonamental de tots a l'educació i construir un futur més sostenible i inclusiu. En aquest context, FSIE ha decidit sumar-se a aquesta iniciativa amb la campanya “L'Educació és una arma de construcció massiva”. Amb aquest lema, cita de la famosa historietista i autora de Pérsepolis Marjane Satrapi, el sindicat ha volgut posar en relleu l'increïble poder transformador de l'educació i el seu paper fonamental en el desenvolupament de les societats del futur.
Com afirma la UNESCO, és el moment de reforçar l'educació incrementant la col·laboració i la solidaritat internacionals amb l'objectiu de col·locar a l'ensenyament i l'aprenentatge al llarg de tota la vida en el centre de l'agenda mundial. Per a això és imprescindible planificar la transformació digital i establir mecanismes per a fer costat als docents i garantir el desenvolupament del potencial de cada persona.
Des de FSIE volem aprofitar l'oportunitat per a fer, una vegada més, una crida als agents socials i polítics perquè s'involucrin de manera urgent en la tan necessària transformació del sistema educatiu perquè cap nen o nena es quedi enrere i ha de girar entorn de tres eixos fonamentals: docents, innovació i finançament. Per a això, FSIE insta les administracions a augmentar de manera significativa la inversió en educació a fi d'assegurar la provisió de tots els recursos econòmics i humans possibles perquè les nostres nenes i nens tinguin garantit l'accés universal a una educació de qualitat, inclusiva i equitativa.
Des de FSIE volem insistir, una vegada més, que perquè tot això sigui possible no es pot descurar en cap concepte el pilar fonamental que sosté el sistema educatiu: els professors. En aquesta línia continuarem reivindicant la creació d'una Llei de la Professió Docent que reguli els drets i obligacions de tots els professionals de l'ensenyament amb independència de la naturalesa dels seus centres de treball. Només d'aquesta manera podrem establir les bases d'un sistema educatiu en el qual la figura del professor es respecti i en el qual es valori la importància que la seva labor té en el desenvolupament del teixit social que conformarà les comunitats del futur.
Per tot això, des de FSIE reafirmem el nostre compromís de continuar treballant, des del nostre àmbit d'actuació, per a garantir unes condicions laborals i salarials dignes i justes als professionals de l'ensenyament concertat, privada i d'atenció a persones amb discapacitat, i per a aconseguir que l'educació es converteixi en motor indiscutible de la justícia social, pau i desenvolupament necessaris per a proporcionar als nostres nens i nenes un futur prometedor.